een petitie die ondertekend werd door meer dan 550 treinreizigers en inwoners
Toen het nieuwe vervoersplan in 2014 in werking trad, werden 8 rechtstreekse treinen van en naar Brussel geschrapt. Sindsdien hebben we nog 4 rechtstreekse treinen (2 's morgens en 's avonds). Nochtans nemen hier meer dan 600 mensen per dag de trein. Velen van hen pendelen elke dag naar Brussel om er te werken. Deze mensen zijn niet enkel afkomstig uit Beernem, maar ook uit de 6 omliggende gemeenten.
Recentelijk werd de beslissing genomen om geen nieuw station te laten bouwen in Beernem, nadat het loket ook al werd gesloten. Sindsdien moeten die meer dan 600 reizigers per dag het doen met 1 ticketautomaat, die niet beschermd is tegen de weersomstandigheden.
Als meer mensen de trein nemen, dan draagt dit nochtans bij tot de vermindering van het fileleed en tot de vermindering van de CO2-uitstoot.
Daarom vragen wij aan de NMBS om opnieuw 's morgens en 's avonds 3 of 4 rechtstreekse treinen naar en van Brussel te doen stoppen in Beernem. De trein komende van Knokke richting Genk, die elk uur passeert, zou bijvoorbeeld kunnen stoppen in Beernem.
Tegelijkertijd vragen wij winddichte schuilhuisjes, en minstens 2 ticketautomaten die beschermd zijn tegen de weersomstandigheden.
Onze vragen werden samen met de petitie overhandigd aan Sophie Dutordoir, die op 7 maart 2017 aan de slag ging als nieuwe CEO van NMBS.
Reacties
Aanmelden via
Facebook Twitter